sunnuntai 8. maaliskuuta 2009

Mardi Gras ja muuta erikoista

Ric Simons 18v on ensimmäisen hostperheeni poika, joka tuli tammikuun puolessa välissä takaisin vuosivaihdosta Virosta. Ric ei tosin koskaan hakenut Viroon, mutta koska Viro on osa Suomen piiriä niin ykköshakupaikkana toteutunut Suomi päättyi Viroon. Ric haluaa palata takaisin suureksi osaksi hänen virolaisen tyttöystävänsä takia.
Nyt Ric on kuitenkin mun vuodella samassa koulussa. Tullaan hyvin juttuun koska meillä on elämässä hurjasti samanlaista sisältöä ja samoja mielenkiinnonkohteihta. Ric skeittaa ja surffaa ja on rennosti huipputyyppi. Tässä viimeviikkoina hän opetti mulle kuinka ratkaistaan rubikin kuutio. Cool. Vastapalveluksena toki opetin hänet jonglööraamaan ;)

Perjantaina otin kouluun pussillisen aitoja Fazerin turkinpippureita! Mielipiteitä tuli vähän laidasta laitaan, mutta koko pussi meni kuin kylmille kiville. Suurin osa sylki samantien pois, jotkut mietti hetken imeskellen ja sylki sitten, toiset innostui mausta ja imi niin vimmatusti että keskellä olevat jauheet tuli vastaan ja sylki. Epäonniset puri saman tien ja juoksi ympyrää. Eihän ne nyt niin vahvoja ole?!?!
Koulun jälkeen junalla jo perinteikkäästi wollongongiin. Junamatkat sujuu rubikin kuutiota ratkoessa ja musiikkia kuunnellessa. Iltapäivän surffi oli suuri, sanoisin jopa jättimäinen. Minulle siis. Otin virtauksen "rip" ulos merelle, sain kovasti monimetrisiltä aalloilta turpaan ja nappasin yhden takaisin rannalle. Tiedän rajani, joten jäin mielelläni rantakalliolle kuvaamaan muitten surffareitten menoa. Kyllä siellä sai muutkin turpaan itse Ahdin kädestä.

Lauantaina aamulla olin jo herätellyt toiveita pienemmästä aallokosta, mutta samaa huutoa jatkui kuulemma koko viikonloppu. Juha onkin semmoinen vesipeto että suonissakin virtaa merivesi, joten hän sai surffata minunkin puolestani. Ei sitä surffausta heti opikaan hei ;)

Otin iltapäivällä junan kotiin ja lähdin moikkaamaan koulukavereita. Illalla mentiin yhdessä Sydneyn keskustaan katsomaan Mardi Gras -nimistä tapahtumaa. Sydneyn Mardi Gras on suurin myös suurin Mardi Gras, eli homoseksuaalejen puolesta järjestetty paraati/juhla. Noh koulukavereista oli suurin osa pahasti humalassa jo junamatkalla keskustaan, joten kun olin tunnin kantanut Stanleyta niin sanoin itseni irti ja lähdin ihmettelemään bileitä yksin.
Ei mennyt kauaa kun löysin hyvän korokkeen mistä näki paraatin kaikkine puolialastomine naisineen ja miehineen tanssimassa. Hetken jo alkoi olla yksinäistä, mutta sitten löysin itselleni illan seuran: kaksi lesbotyttöä Uudesta-Seelannista! Kirjakieleksi "Hyvää päivää" eli uudeksi-seelanniksi "Kia Ora" eli aussiksi "G'day" eli suomeksi "Mo" ;) Myöhemmin seuraan liittyi mauriziolainen mies, yllätykseksi homoseksuaali...hän puhui enimmäkseen ranskaa. Hyvää juttua riitti kunnes lähdin suuntaamaan eteenpäin.
Paraatin jälkeen tavattiin Olin ja Joeyn kanssa bussiasemalla siinä 11 aikaan illalla. Otettiin bussi Olin miljonääri hostperheen kotiin ja pidettiin omat jatkot. Uima-altaan värivalot vaihtoivat väriä automaattisesti ja televisiot upposivat seiniin nappia painamalla. Ensi kerralla taidan ottaa videokameran mukaan :D

Sunnuntaina kolmen tunnin unien jälkeen junailin kotiin, ja lähdettiin lounaalle Kyokon ja Amyn kanssa kiinalaiseen ravintolaan. Yum Cha -ravintola perustui siihen että kiinalaista teetä juodessa kiertevät tarjoilijat tarjoilivat meille pieniä maistiaisia pienistä puuastioista. Vaikka ne olivat pieniä maistiaisia niin tunnin teenjuonnin jälkeen oli vatsa täynnä kaiken maailman merenelävää ja muuta erikoista.
Kotona päiväunien jälkeen jatkettiin Juhan kanssa saunaprojektia. Illalliseksi saimme kiukaaseen tulen! Tosin kiuas oli vielä takapihalla, mutta ainakin nyt tiedetään että piippu vetää. Kurpitsakeitto maistui hyvälle kiukaan ympärillä lämmitellessä, illat kun ovat jo melko viileitä.

Sain englannin puheesta 12/15! Tällä viikolla on koulukuvaus, taidan ehkä ensimmäistä kertaa elämässäni ottaa koko rahan edestä kuvia.

Jouni kirjoitti...

Tässä sun blogailussa alkaa olla kirjailijan aineksia!

Jomped kirjoitti...

varmaan ainoa asia mitä oon kouluun liittyen oppinut: kirjottamaan suomeksi päiväkirjaa. muu onkin unohtunut Täysin

Anonyymi kirjoitti...

On kylla joo ihan taidokasta kirjottelua kun vertaa tuohon mn blogiin.Siina ei juuri mitaan jarkea ole, mutta kai siita tolkun saa.
Hei jaballa menee lujaa hitto, pitaa ottaa sut kiinni lujaa menossa kuhan paasen tasta flunssasta eroo.